Använd roliga symboler på Twitter, Facebook m m

≧◔◡◔≦   Har du liksom jag undrat hur man får till alla roliga symboler som folk använder t ex på Facebook?
Nu hittade jag ett litet tillägg till Firefox, finns också till Chrome.

Nu har jag bara prövat i Firefox, men det fungerar så här:
Längst ner i webläsaren finns en statusrad. Allra längst ut till höger har jag nu en ny symbol, ett hjärta. När jag klickar på den öppnas ett nytt fönster. Där kan man välja symboler i olika kategorier, love, emotions etc.

❀ Det här är en blomma. När man hittat symbolen man vill ha så vänsterklickar man på den, sen klickar man på knappen copy. Sen är det bara att kopiera in i din text, på PC med Crtl V.

Det fungerar även på Twitter. I och med att symbolen bara tar ett tecken så går det riktigt bra på Twitter, där man ju bara har 140 tecken att jobba med i en tweet.

Tillägget finns alltså för  Firefox och för Chrome.

Glöm inte att Gilla Sociala Sussis Facebooksida för mer information och nyheter om sociala medier – direkt in i ditt nyhetsflöde på Facebook!

Posted on 26 augusti, 2011, in Facebook, Lättsmält, Twitter and tagged . Bookmark the permalink. 6 kommentarer.

  1. Carina Wiktorsson

    Hej jag ser inte symbolen efter att jag har laddat ner tillägget?!?!??!
    Vänligen Carina

    • Hej!
      Nu har jag Firefox och inte prövat med Chrome. För mig så syns det ett rödrosa hjärta i statusraden allra längst ut till höger i webläsarfönstret. Statusraden i botten på fönstret då alltså.
      Ser du nåt nu?

  2. Har Chrome, funkar inte här heller… :(

    Mvh Nicole

  3. Försöker klistra in en liten gubbe i statusen på facebook, men tecknen kastas om huller och buller då. Testar här att klistra in den och får se om det lyckas.

    ٩(๏̯͡๏)۶

  4. Det gjorde det tydligen, men inte på fb! Knepigt! ;)

  5. Never mind :)

    Det funkar nu :)

    Tack för en bra blogg!

    Mvh

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

