Nu är vi inte bara vänner på Facebook, vi prenumererar på varandra också!

Sedan Facebook införde funktionen Prenumerationer nyligen så är vi alla prenumeranter på våra Facebookvänner.
Prenumerationer låter dig styra vad du vill se från den du prenumererar på, du kan alltså styra vad du vill se från varje Facebookvän på individnivå. Om du vill🙂

Håll markören över namnet på din Facebookvän, till exempel när h*n dyker upp i ditt nyhetsflöde. Du ser rutan Prenumererar. Går du till personens profil så hittar du samma ruta i övre högra hörnet.

Klicka på Prenumererar så kommer du åt inställningarna för prenumerationen av just den här vännen.

Du kan  välja eller välja bort specifika typer av uppdateringar från din vän. Vill du inte se hennes/hans spelande på Facebook så slipper du🙂

Du kan också välja i vilken omfattning du vill se uppdateringar, Alla/De flesta/Bara viktiga, men nu överlåter du till stor del till Facebook att bestämma vilket som faller under respektive  kategori.

Du kan till och med avsluta prenumerationen helt och hållet! Det innebär inte att du tar bort personen som vän, det innebär bara att du inte ser några uppdateringar alls direkt från den här personen.

Glöm inte att Gilla Sociala Sussis Facebooksida för mer information, tips  och nyheter om Facebook och andra sociala media – direkt in i ditt nyhetsflöde på Facebook!

Posted on 23 september, 2011, in Facebook, Lättsmält and tagged . Bookmark the permalink. 4 kommentarer.

  1. Det jag undrar över är om man avmarkerar ”Kommentarer och gilla-markeringar” om det då bara gäller det som personen i fråga gör på sina vänners aktiviteter, eller om det också tar bort det som personen gör på mina uppdateringar?

    Det är väl inte så att man inte ser personens egna statusuppdateringar då heller?

  2. Lägger upp ett inlägg om din sida på min blogg, finns en del som kan ha nytta av din kunskap🙂

  3. Gud så bra – man kan ju undra varför folk gnäller så..

  4. Jag gnäller för att jag inte ser inläggen i kronologisk ordning. Hur ska jag nu veta att jag läst alla inlägg sedan jag var inne sist? Man borde väl ändå få välja hur man sorterar för inte kan väl Facebook veta vad som är intressant för mig?

Kommentera

